Venitul minim garantat crește cu 8,5% din iulie și cu 4,5% din 2014
Venitul minim garantat va fi majorat în medie cu 8,5% din luna iulie și cu 4,5% de la 1 ianuarie 2014, efortul bugetar pentru aplicarea acestei creșteri și pentru majorarea alocației de susținere a familiei fiind estimată pentru al doilea semestru din 2013 la circa 200 milioane de lei.
Alocația pentru susținerea familiei va fi majorată într-o singur tranșă.
Suma necesară majorării ajutoarelor sociale va fi asigurată din taxarea producătorii de energie pentru veniturile suplimentare obținute de aceștia în urma liberalizării prețurilor.
“Va avea loc un proces de liberalizare graduală a prețurilor în sectorul energetic, iar cea mai eficientă metodă de protejare a consumatorului vulnerabil este această majorare a sprijinului social”, a declarat agenției MEDIAFAX ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea.
El a arătat că Guvernul a discutat deja pe această temă cu Fondul Monetar Internațional.
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro
-
Încep schimbările de top management la Flanco, retailer elecroIT cumpărat de grecii de la PPC? A doua mutare în nici o lunăActualitate · 9 noiembrie 2026
-
Scandalul de spionaj de la Nvidia lovește puternic pe bursă. Acțiunile gigantului AI se prăbușesc cu până la 6%, iar investitorii se tem pentru viitorul lui Jensen HuangActualitate · 9 noiembrie 2026
-
România a doborât un record mondial Guinness în Prahova. Peste 2.500 de oameni au plantat simultan câte un copac, depășind recordul deținut de IndiaActualitate · 9 noiembrie 2026